ElDavido

#walkingacrossamerica #5100km #eldavido #amerikankeresztül

Idegenvezetésről elkésni? Simán - Első napom New Yorkban

elso_nap_new_yorkban.jpg

Első nap New Yorkban

Zoli ígéretét betartva, meghozta a finom New York-i szendvicset, tojással, baconnal, kovászos ubival. Hmmmm, nagyon finom volt imádtam. A reggeli kávé és szendvics elfogyasztása után, elindultam Szandra hoteljéhez. Igazából fogalmam sem volt, hogy miként jutok oda, mondták itt kell átszállni meg ott. Én meg mondtam, oké. Zoli kitett a metrónál, tudjátok az a metró ami a házak között megy, fent a magasban. Megváltottam a napijegyet, és elindultam Manhattanbe. Nagyjából 50 perces út volt, és kétszer is majdnem rossz helyen szálltam le. Azt hittem, azt a távolságot gyorsabban fogja megtenni. Majdnem olyan gyors volt mint a Mátészalka-Debrecen közötti vasút. Szóval gyorsabbra számította, de azért sikerült a végén jó helyen leszállnom. Bowery street volt azaz utca, ahová mentem. Sikerült megtalálnom a Hotelt is. Az utcáról egyébként tökéletesen lehet látni az Empire State Buildinget, így miközben gyalogoltam, gyönyörködtem is.

img_20180511_071301.jpg

img_20180509_080909.jpg

Megérkezve a Hotelba, Szandival megbeszéltük merre megyünk. Nekem fel kellett vennem, egy csomagot a postán amit egy Amerikai katona küldött, benne sok hasznos dologgal. El is mentünk a postára, de mint kiderült már úton volt visszafele a sráchoz, így nem jutott el hozzám a csomag.

32215520_10215414159494425_7092121183390269440_n.jpg

Elizabethel reggel 11-kor találkoztunk valahol a xy utca és a 17.-saroknál a H&M-nél. Addig még volt időnk, így csatangoltunk és fényképeztünk. Egyébként rém egyszerű az utcák számozása. Manhattan déli részéről észak fele (Harlem fele) növekszik egészen kettőszáz valameddig. Keletről pedig szintén növekszik egészen a 11. utcáig. Tehát ha azt mondod, tali a 45. utca és Madison ave sarkánál akkor eltéveszthetetlen. Hát, nekünk sikerült. Igazából fogalmunk sem volt merre vagyunk, internet nuku. Így folyamatosan wi-fi után vadásztunk. Majd 15 perces késéssel de megérkeztünk és megtaláltuk egymást Elizabethel. Így elkezdődhetett az idegenvezetés, Magyarul.

Először az Empire State Building bejáratához mentünk ahol maga a recepció is elképesztő. A tetejére sajnos nem mentünk fel. Itt fényképeket próbáltunk csinálni a zászlómmal, mikor a biztonságiak oda jöttek. De azért siettünk, lesiben sikerült párat lőnünk. Ezt követően a híres vasaló formájú épület következett. Ha ott jártok, mindenképp érintsétek meg! Nem tudom miért, Elizabeth mondta!

img_20180509_125656.jpg

img_20180509_125808.jpg

Sétáltunk, New York aznap lélegzet elállító volt számomra, szinte ragyogott. Kezdtünk megéhezni, és ha már a Times Square felé megyünk akkor Elizabeth tud egy 1 dolláros pizzázót. Azt mondta, mindenképp menjük el oda, mert így belekóstolunk a Manhattani feelingbe. El is mentünk, 2 szelet pizza 1 üdítővel 2.45 dollár. Le is akartak húzni 25 centtel. Természetesen visszakértem. Most lehet turista vagyok, de ne engem húzzanak már le. Legalább ezt is megéltem, a világ egyik leggazdagabb városában lehúznak. 

img_20180509_132821.jpg

A Times Square-re érkezve eláll a szavam, fantasztikus volt. Minden úgy, ahogy a filmekben. Minden csillog villog, kivetítők és fények mindenütt. Találkoztunk Naked Cowboy-al a leghíresebb szabadtéri művésszel. Beszélgettünk is pár sort vele. Elidőztünk, körbe jártuk a boltokat, a teret és még a Disney boltba is bementünk. A lányok nagyon élvezték a Disney világát... amúgy én sem éreztem magam rosszul… 

img_20180509_151439.jpg

img_20180509_152221.jpg

Sietnünk kellett mert már pár nappal ezelőtt megvettük a Yankees baseball meccs jegyeit és nem akartunk lemaradni egyetlen pillanatról sem. Szandinak nem volt jegye, megbeszéltük, hogy eljön a stadionhoz és ha lesz még jegy bejön velünk. Metróra szálltunk a metrón rengeteg ember mindenkin Yankees póló, sapka. Így biztosak voltunk, hogy jó felé megyünk.

Megérkezve a stadionhoz a csajok a Mc-ben ettek egy hambit. Én vártam, mert tudtam bent a stadionban úgy is lehet kaját venni. Nagy volt a tömeg az egész területen, már akkor megcsapott a feelingje a dolognak. Persze nem egy Újpest-fradi de azért ennek is megvan a maga szépsége. Nagy nehezen megtaláltuk a pénztárt, jegy már csak másik helyre volt. Így nem tudtunk volna 3-an együtt ülni. Így Szandi haza ment. Mi pedig bementünk a stadionba. Elizabeth hozott magával egy Yankees pólót, amit gyorsan át is vett. Én pedig vettem egy pizzát meg egy sört. Ami együtt többe került mint a meccs belépő, majdnem lefordultam a székemről, 40 dollár egy sör meg egy pizza, Jesszus.

 

Még csináltunk pár képet mielőtt elfoglaltuk a helyünket. Majd pedig felmentünk lifttel ahol ültünk, igen lifttel. A kilátás tökéletes volta helyünkről, jól éreztük magunkat, a csapat is nyert szóval nem lehet egy szavunk sem. A legszebb az egészben, hogy még haza is kellett kerüljek valahogy hajnali 1-kor mert a meccs 4 órás volt és elhúzódott. Harlemtől Brooklyn nem egy 10 perces út. J De végül haza kerültem, igaz nem ott szálltam le ahol kellett, de megoldottam emlékezetből. Tökéletes és tartalmas nap volt, lejártuk a lábunkat.

2018.05.09. New York 

img_20180509_225844.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://eldavido.blog.hu/api/trackback/id/tr8314222221

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Támogatás/Donate :)

Kövess a Facebookon

Kövess az Instagrammon: @davenagy93

süti beállítások módosítása