ElDavido

#walkingacrossamerica #5100km #eldavido #amerikankeresztül

Felkészülésem a túrára.

Miként, lehet készülni egy olyan ismeretlen dologra amiben még nem volt részem?

Hiszen ez nem egy 90 perces football mérkőzés, ez nem egy 10 menetes boksz meccs ahol tudod mire kell számítanod. Hanem ez egy 6 hónapos gyalog túra!

Edzettségemet tekintve sosem volt baj, öt és fél éves korom óta sportolok és ez az életem részévé vált. Rengeteg sportba bele kóstoltam már, foci, kézilabda,thai boksz,trambulin,kosárlabda,fitness…..

Kanada 2016. Készülünk a helyi kosár bajnokságra! :D :D 

13164240_1298646900149940_3605366671766638248_n.jpg

17 évesen mentem el először konditerembe majd 3 hónap alatt össze raktam egy olyan Body-t amit előtte életemben még csak gondolni sem mertem. Ez hatalmas löketet és EGO-t adott. Izmos bicepsz, kiemelkedő mellkas, duzzadó váll, nagy combok. Csajok imádják mi kell ennél több? Gondoltam ezt 74 kilósan. Jól fejlődtem, és jól is éreztem magam a bőrömben. Magabiztos voltam. Nem mintha most nem lennék de most az akkori énemről van szó. :D :D 

2013-as IFBB minősítő verseny, 20 évesen: 

2013-09-18-10-24-25_deco.jpg

2013-09-28-14-01-32_deco.jpg

 

Szóval ez az időszak volt az első olyan időszak, amikor pár hónap alatt megtanultam helyesen kivitelezni a mozdulatokat, s majd később alkalmazni egész életem során. Gondoltam én.

De nem minden úgy van ahogy azt az ember elsőre gondolja.

Újpestre jártam edzeni, és a teremben volt egy szimpatikus edző (Szabó Tamás) aki mellesleg cukorbeteg is. Megkérdeztem nem e készítene fel egy 5100km-es gyalogtúrára. Örömmel mondott igent. És elkezdődött a 1,5 hónapos közös munka.

Teljesen más edzés módszerrel dolgoztunk mint amihez hozzá voltam szokva. Mindig is 3-4x 8-10 ismétlés számon dolgoztam. De ez megváltozott….

Az ismétlés számot növeltük 4x20-ra a súlyt csökkentettük, s ezzel is növelve az állóképességet. Hiszen elsősorban mi kell egy ilyen túrához? Igen, az állóképesség, hogy az izom minél többet tudjon kihozni magából.

Szóval teljesen más módszerrel dolgoztunk mint azelőtt. Ez meg is nehezítette a dolgom, sokszor majdnem elájultam, és rosszul voltam. Becsípődött az izom a túlterhelés miatt, és így tovább……

De ezek azok a fizikai túlterhelések amik kitolják az emberi tűrőképesség határát és átbillentik az embert a nehéz időszakon.

2018 Pilis, 20 km-es túra , és persze az elmaradhatatlan Magnézium. 

29792138_2054926771414077_6455606278503792640_o.jpg

Most beszéljünk kicsit milyen feladatokat végeztünk.

Összegségében erőt és állóképességet fejlesztettünk. Általában a hát és a lábizmokat erősítettük. A hátat a tartás miatt, a hátizsák elég nehéz…. A lábakat pedig a séta miatt.

-1.feladat:

 Lábnapon guggolással kezdtünk maximális súly nem volt több 40 kg-nál viszont 80-100x kellett bele guggolni.

-2. feladat:

Kettlebell-el való guggolás 4x12 , merev lábas felhúzás ugyan azzal a súllyal 4x12.

-3. feladat:

TRX-es kitörés 4x12

-4. feladat:

Fantom szék 30 másodperc súllyal, majd 30 másodperc súly nélkül. Egy képzeletbeli széken kell (ülnöd) nekitámaszkodva a falnak. Ezt utáltam……….

Egy egy alkalommal lábtolóztunk is. 20-30 ismétlés közepes súllyal, Piramis szisztematikában.

Hát nap:

-1. feladat:

 Döntött törzsű evezés 4x20 30-40 kg-al.

-2. feladat:

Mellhez húzás piramisban, ami azt jelenti csökkentjük az ismétlés számot de a súly mindig nő, alacsony súllyal kezdünk 20 ismétlés majd elérünk 2. ismétlésig és vissza fordulunk.  Ezt is nagyon utáltam, eszméletlenül. Az alkarom olyannyira nem bírta már a végét, hogy szinte sírtam a fájdalomtól.

-3. feladat:

Evezés szűken szintén ugyan ez a szisztematika….

-4. feladat:

Vádli 4x20

Mindezek mellett természetesen volt váll, mell, bicepsz és tricepsz edzés is. De közel sem olyan intezitással mint a hát és a láb. Heti 3-5 alkalommal jártam le a terembe és mellette, olykor felmentem a Pilisbe lenyomni pár kilométert.

Sokaknak nem mond semmit mit jelent az, hogy szűk evezés vagy, hogy lábtoló. De összegségében el kell mondjam, hogy nagyon keményen készültem és napról napra vért izzadva is de megcsináltam amit az edző kért.

Szóval igen kemény felkészülésen vagyok túl. Bátran merem ajánlani Tomit, bárkinek.

2018 felkészülés a túrára, Tomival.

29744907_2054484724791615_8262209911065106021_o.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://eldavido.blog.hu/api/trackback/id/tr3414068913

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Támogatás/Donate :)

Kövess a Facebookon

Kövess az Instagrammon: @davenagy93

süti beállítások módosítása